tiistai 11. lokakuuta 2016

Fitbit Charge 2 testaajana - ensi tutustuminen

Olimme edellisenä viikonloppuna mieheni kanssa Brysselissä Henna Virkkusen vieraana tutustumassa EU-parlamenttiin, komissioon, NATOon sekä Suomen lähetystöön. Matka oli mahtava - jo ihan sen takia, ettemme olleet olleet kahdestaan reissussa sitten häämatkamme 2002... eli 14 vuotta sitten. Teatterireissuilla oltiin kyllä käyty joitakin vuosia sitten, yhden yön reissuina, mutta tälläinen pidempi "hanimuun" on vain jäänyt tekemättä. Lapset ovat olleet pieniä ja yrittäjillä aika ja rahakin on ollut usein kortilla.

Tutustuimme reissulla uusiin mahtaviin tuttavuuksiin ja olihan siellä toki useita jo entuudesta tuttujakin. Brysselissä oli samaan aikaan myös maratoonitapahtuma, johon en nyt vielä ollut osallistumassa, vaikka juoksukoulua olenkin syksyn ajan käynyt. Kunto on tosin lähtenyt aika takamatkalta, joten töitä on vielä todella paljon! Mutta nälkä tuntuu kasvavan syödessä... tai siis kävellessä.. ja juostessa! Sanoin etten koskaan kyllä juokse. Mutta pieniä pyrähdyksiä ja useita kävelylenkkejä tehneenä, olen alkanut ajatella juoksua yhä enemmän. Erityisesti minua motivoi reissulla tapaamani Ville Virkkunen joka juoksi ensimmäisen maratooninsa Brysselissä. Eihän siinä muuten mitään erikoista ole, mutta Ville ei myöskään ole atleettirakenteinen kuten en minäkään, mutta silti hän juoksi! Siispä minäkin voin vielä joskus onnistua tässä, kuten yrittäjyydessäkin.

Harjoittelua, harjoittelua ja harjoittelua - visio silmissä!

Juttelin reissussa paljon myös Medita Communicationin Tiinu Wuolion kanssa ja hän kysyi, että onko minulla aktiivisuusranneketta ja bloggaanko minä henkilökohtaisesti - ja tehän tiedätte, että bloggaan. Ja ei, minulla ei ikinä ole ollut aktiivisuusrannekkeita.
Teknisenä ihmisenä tiedän suunnilleen, mistä on kyse, mutta muuta en sitten tiedäkään. Siispä olen hyvä noviisi testaaja.

Ja eikun aktivoimaan!

Piuhat koneisiin, appsit kännyyn ja asetukset laitteeseen ja räpläämään. Niin ja pakkohan se oli heti nopealle lenkillekin lähteä.

Laitteessa hauskaa on se, että näen siitä suoraan kuka soittaa tai tekstaa tai millaisia tapahtumia kalenterissani on tulossa - en siis tarvitse kokoajan kännyä vilkuilla enää. Pokemoneja tällä ei vielä voi kyllä metsästää :(

Äkkiseltään pääsin nopeasti perille jutuista, mistä on kyse. Toki vielä pitää muutamaa kohtaa setviä, mitä mikäkin juttu tarkoittaa ja milloin pitää täpäyttää ja millon painaa tai napauttaa...

Ensimmäisellä lenkillä oli kylmä, koska eletään lokakuun puoliväliä - siispä näytön täppääminen ei välttämättä heti pelittänyt kylmällä sormella. Täytyy testailla onko tähän olemassa jokin toinen vaihtoehto, näköjään näyttöä ainakin voi muokata asetuksista (läppärillä), jotta näen pulssin ja asekeleet samalla näytöllä helposti vilkaisulla.

Omat pienet tavoitteet...


Pienestä se lähtee!
Sen jo tiedän, että päivässä pitää vähintään 10 000 askelta kävellä niin on aktiivinen... sykkeistä en paljoa tiedäkään. Täytyy perehtyä. Ja arvaan, että tuhannet somekaverit alkavat kyllä antaa vinkkejä tästä. Niin ja Iwellon juoksukoulussa valmentajilta tulee lisää opastusta. Eli kyllä tässä vielä proksi kehitytään ;)

Täytyy myöntää, että en ollut ikinä ajatellut täläisen laitteen hankkimista, mutta kun tiesin että pääsen tätä testaamaan, aloin kiinnostua ja nyt minua suunnattomasti inspiroi liikkuminen tekniikan kera. Sorry, mutta minä vaan oon semmonen. Nautin tekniikasta ja se motivoi minua tekemään asioita! Kukin tyylillään, eikös!

Elämäntaparemontti 

Tämän vuoden ajan olen yrittänyt luotsata itseäni kohti jonkinlaista elämäntaparemonttia: liikuntaa lisää, ruokavaliota tarkkailemalla ja muutenkin vähän enemmän jaksamiseen keskittyen.  Nyt minulla on aikaa siihen, kun lapsetkin ovat jo kaikki koululaisia ja osaan aikatauluttaa elämääni uudella tavalla. Ja isoin juttu: olen päässyt astmani kanssa sinuiksi (tämähän tuli muutama vuosi sitten homeesta, eli aika uusi juttu minulle) ja voin taas fyysisesti hyvin. Liikkumisesta on tullut ilo. Ilo, jonka avulla tunnen jaksavani vieläkin enemmän!

Jatketaan siis testailuja, löydät juttujani myös somesta, mm. Facebookissa lähetän usein live-lähtyksiä. Niin tänäänkin.
Alla linkissä tämän päivän testaamisvideo. Joskin laatu ei noissa FB-lähetyksissä ole aina mairitteleva, mutta jotain sisältöä kuitenkin =)

Pysy mukana - ja lähde joskus virtuaalilenkille mukaani!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos viestistäsi, luen niitä oikein mielelläni =)